över 10 timmar

hejsvejs..

nu kan jag medela er att JAG e galet trött, inte trött så ja skulle kunna sova. Men trött allmänt.

gick upp 07.15 och börja jobba 09.00.

Vi har så sjuka rast regler.. El det e ju handels som bestämmer det, men ändå det e SJUKT..

Är man schemalagd går man efter en rast mall.. så hade ja varit schema lagd i dag hade jag haft 1.30 timmas rast..
15 min på morgonen.. 1 timmas lunch och 15 min på eftermiddagen.. ( eftersom man jobbar så pass många timmar)

Men blir man inringd som ja blev i går, så gäller en annan rast mall..
jag hade alltså 70 min på heeela dagen..
aså 1 timmas lunch och 10 min på eftermiddagen..

HUR tänker dom???

Ja menar va fan man e där 10 timmar.. och till o med mer..
jag sluta ju 19.05 men kom inte ifrån jobbet förens nästan 19.30 för att de krångla med övervåningens kassor.. och ingen går ju förens allt e klart.. vi e 3 som stänger och allt ska va fixat o klart och ALLA går samtidigt..
alltså 10.5 timme med 70 mins rast.. GALET!!!

va hemma här strax innan 20.00..

Men all tid man jobbar över är ju mertid så det e ju gött, men känns ändå piss.
Jag kan ta tiderna, de e liksom ingen fara.. MEN MER RAST!!

ja nu fick ja gnälla lite ;)

håller just nu på o gör middag tills i morgon..
blir torsk i ugnen *gott*
men sjukt att man står o lagar middag nästan kl 21 på kvällen haha..

hur har eran dag varit??


Me today



pusss


Kommentarer
Postat av: Ida

I vården där ja jobbar har vi en 1/2 timmes rast då vi jobbar 9 timmar eller mindre :) Det är tyvärr så på många ställen.

2011-07-05 | 23:14:54
Postat av: Sandriisen

Snygging!!

2011-07-07 | 22:37:55
URL: http://sandriiiis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: