Lyssna på kroppen

Hej Hej

Dagen blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig..
Gick upp 06.30 och jag kände mej okey liksom.. Tänkte att morgonen är ju alltid värst innan man har kommit i gång liksom..
Så gjorde mej iordning och åkte till jobbet, men där blev jag inte långvarig!

Började 08.00 och 08.50 satt jag på bussen hem igen.
Kroppen sa i från och jag måste lyssna på den. Började svettas och må illa och nu sitter jag här med huvudvärk och näe jag va inte bra än!

Så blir hemma i morgon oxå och så tar vi nya tag nästa vecka.

Fick reda på i dag ( den lilla studen jag va där ) att dom flyttat om mig, så måste ringa birgitta i morgon och kolla vilka dagar jag ska va var liksom.
Alla sa olika till mig och hade INGEN koll.. De hade haft möte i går och då bestämde dom att hade nog planerat dagarna fel.
jaja nu när man har lärt sig vart man ska va vilken dag.
Jahapp bara gilla läget va ;)

Nu till något helt annat.

Stella har hållt på och jamat och jamat flera dagar nu. För ett tag sen trodde jag att hon skulle börja löpa för de är mars tiden dom brukar börja. Men sen gick de över..
Men hela dagen i går och nu när jag kom hem så "bäddar" hon i min säng.. TRODDE JAG!!

Eftersom ja bara sover på en sida så tar jag inte bort överkastet på andra sidan.. eller jo klart. Men inte sen jag bädda rent i fredags så har jag låtit de ligga kvar.
Har liksom inte fattat varför hon går och typ bäddar.. Men i dag fick jag svaret.. jag gick fram o kolla när hon höll på..

DÅ visar de sig att hon kissat i sängen.. och försöker "göra rent" efter sig..
jag blev så chockad och tänkte.. stackare..hann du inte på toa..
NÄ DÅ!! då ser jag att hon kissat 3 ggr???!!!!

Så¨jag fick ta bort allt för att kolla exakt vart hon kissat.. Men hon hade inte kissat på överkastet för de är vitt så det såg man ju. Men hela lakanen va gula fläckar på. Hon har liksom krypit under allting för och kissa.
Så fick dra bort allt och bädda om.
Så nu hoppas jag fan inte att detta är något beteende hon kommer fortsätta med..
Hon sover ju inte med mig på nätterna, så hon gör de ju på dagen..

Hon ska kastreras nästa månad så får hoppas att hon inte gör något mer i sängen.

Jag blev så chockad för jag fattar inte varför?
Någon som har en aning???

Vi hörs sen

puss


Kommentarer
Postat av: Linda Bladh

ååå herregud kissande katter e skitjobbigt, antignen har du tur att det löser sig med kastreringen, eller så har du en katt som alltid kommer skvätta hej vilt. jag har haft båda delar, en katt som blev "normal" efter akstreringen och en som blevf helt bananas!! slutade med att hon kissade på köksbänken, då fick de bli vetrinären och upp till katthimlen med henne. Men den katten måste varit extreeeeeem så sådan otur hoppas vi verkligen inte att du ska ha. Tror mycket löser sig med kastreringen, hon går ju runt nu och skvätter för att locka till sig hanar, vilket hon inte behöver sedan ;)

2012-03-22 | 12:38:25
URL: http://hellojsan.wordpress.com/
Postat av: IdA

Det kan bero på att katten är missnöjd med något, har du bytt kattsand? mat? möblerat om?



vår katt börja kissa inomhus i sängar för att hon ej fick gå ute fritt så de sluta med att hon fick gå ut själv men tyvärr blev hon påkörd strax efter =(



tråkigt de där för kattpiss luktar ju så fruktansvärt, man får nästan slänga allt.



hoppas hon slutar =)

2012-03-22 | 19:50:42
Postat av: sopa

min katt gjorde så när hon var sjuk, för att visa mig att något var fel sa veterinären när jag ringde henne, sen man de va pga marsandet nu oxå.. men min blev sjuk & visade det genom

att göra fel.. andra gången hon blev sjuk, började hon kissa på golvet.. men då visste jag på en gång att något var fel så de hände bara 1 gång.. sen kanske din katt inte gillar modellen på lådan, har du lock? svängdörr? prova att ta bort dem !

2012-04-05 | 13:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: