Migrän

Hej på er..

I dag är jag hemma. Kl 05.00 i morses kom en migrän attack och har suttit i hela dagen.
skulle ha jobbat 8-17 i dag men som ni säkert förstår så gick inte det. Utan jag fick va hemma och vila.

Har spytt några ggr och sen har jag bara legat utslagen i soffan eller i sängen.
Vakna nyss igen efter ha sovit 2 timmar och känner mig bättre.
Så ska ta på mig och kila till affären strax.
Har inte ätit något än i dag, men inte varit sugen på att äta när jag knappt kan röra på mig liksom.

Migrän

Ett migränanfall kan utlösas av många olika saker. Stress, sömnbrist och hormonförändringar hos kvinnor i samband med mens är kända orsaker. Mycket vanligt är också att viss typ av mat som choklad, citrusfrukter, rödvin och starka ostar kan framkalla ett migränanfall. Även starkt solljus, höga ljud och starka parfymdofter är vanliga utlösande faktorer. Man vet inte exakt vad som orsaker migrän, men man vet att vissa blodkärl i hjärnan drar ihop sig för att sedan utvidga sig under ett anfall. Huvudvärken uppträder då blodkärlen utvidgar sig.

Fick min mens i natt oxå, och står ju att de kan bryta ut med samband med hormonförändringar alltså mens.
Jag har haft huvudvärk hela veckan och min mens har varit försenad så allt kom väl på en gång nu.
Men detta är inte skoj.

Brukar inte ha något ont i magen, inte så att de gör ont liksom.
Men i dag har jag haft skit ont och + migränen.
Jag trodde fan inte att jag skulle överleva för och va helt ärlig.
Men de gjorde jag.

symtom

• Man har en intensiv och sprängande värk som sitter vid ena ögat eller sidan av huvudet. Ofta förvärras värken när man rör på huvudet
• Man blir överkänslig för dofter, ljus och ljud
• Man mår illa och kräks

Nä nu ska jag ta på mig och kila till affären.

Tur att vädret inte har varit bra i dag, för då hade jag haft ångest att jag låg hemma "sjuk"

hörs sen

puss


Kommentarer
Postat av: Erika

Usch vad jobbigt. Jag har också migrän, hade det oftare innan jag fick barnen och nu är det mycket bättre. Men de få gånger jag får det nu är mer än nog. Hoppas du mår bättre idag och att det släpper snart. Kram

2012-03-16 | 09:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: