Fredag

Godkväll..

Sitter just nu och glor på tv, men inget roligt att kolla på. Väntar på att BB ska börja om ca 1 timma.
Kvällens höjdpunkt haha.. ( illa illa )

I dag har varit en RIKTIGT jobbig dag. Jag har så ont i huvudet nu och precis tagit en treo.
Hade ju migrän i går och alltid dagen efter så har jag "vanlig" huvudvärk och som sagt denna dagen har inte gjort de bättre.

När jag kom till jobbet i morses 08.30 så berättar min kollega att det är bara hon och jag i dag.
SAY WHAT??
en va sjuk och en annan hade tagit semester.
KUL tänkte jag.
OCH.. E-M skulle sluta 12.30... På fredagar är jag på minsta avd.. alltså 1 åringar.
Jag lovar när jag säger att i alla år jag jobbat som barnskötare så¨va detta den VÄRSTA dagen på länge..
En del gånger ville jag bara sätta mig ner och bokstavligen gråta..

vi hade 9 barn.. var av att hälften sover fm och resten em.. och en som ska sova 2 ggr.
dom sover ute.. så kläder ska tas på och vagnar ska fixas..
vid maten fick vi extra hjälp.. Men ändå!!
Jag hade 4 1 åringar vid mitt bord som skrek efter mat och skulle bli matade..
HUR ska jag hinna.. Jag hann inte ens äta själv.  (vilken jag inte bryr mig om, barnen är viktigare) MEN de ska inte behöva va så..
Jag va själv med alla barn mellan 14.00 och 16.00
då skulle barn tas upp från deras vila och samtidigt be någon i huset ha koll på dom barn som va vakna..
Mellanmålet ska vi inte ens tala om..

JAG ÄR HELT SLUT!!
jag kan fortsätta...
Men ni fattar nog hur dagen varit..

När jag sluta ville jag bara åka hem. Men tog mej i kragen iallafall och åkte till gymmet en liten stund.
sen gick jag o handla lite..

Mina bruna linser hade kommit oxå, så va och hämta ut dom och har provat dom och allt e bra =)
Har ju haft dom förut så vet ju att dom funkar. Men man vet aldrig =)

Sen har jag ätit och nu ligger jag som sagt i soffan och ska INTE resa mig på hela kvällen.

Såhär såg jag ut med bruna linser sista jag hade det :)
Är ju ett tag sen jag hade dom.. och ja jag vet att de blåa lyser igenom lite på bilden. Men blir så när man har blixt för pupillen blir mindre..




I morgon så blir de utgång.
Någon mer som ska med, säg till ;)

Så måste till systemet och kika lite på stan i morgon

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: